Kvindelandsholdet jagter EM med hjemmekampe i Nørreskoven

Arkivfoto: Anders Kjærbye – dbufoto.dk

Danmark spiller sine to sidste hjemmekampe i EM-kvalifikationen på Vejle Stadion. Kampene er mod Spanien den 31. maj og Tjekkiet den 16. juli, og billetsalget til begge kampe er åbent.

Af Daniel Abedeny | 11. marts 2024

Når Kvindelandsholdet hen over sommeren skal jagte kvalifikation til holdets niende EM i træk, bliver de sidste to hjemmekampe på Vejle Stadion.

Verdensmestrene fra Spanien lægger vejen forbi Nørreskoven fredag den 31. maj klokken 19:00, mens Tjekkiet er modstanderen i EM-kvalifikationens sidste kamp den 16. juli.

Landsholdsangriber Amalie Vangsgaard ser frem til at mærke opbakningen fra de danske fans i Vejle:

- Jeg glæder mig helt vildt til de to kampe. Vejle er en stor fodboldby, og jeg er sikker på, at vi vil få nogle fantastiske rammer og en stor opbakning fra de danske fans. Vi vil gøre alt for at give danskerne to gode kampe i jagten på kvalifikation til EM, siger Amalie Vangsgaard.

Henrik Tønder, administrerende direktør i Vejle Boldklub, glæder sig over at kunne byde Kvindelandsholdet velkommen i Nørreskoven til de to meget vigtige kampe:

- Vejle Boldklub har, sammen med Vejle Kommune, i forvejen et glimrende samarbejde med DBU angående det danske U21-herrelandshold, som har hjemmebane på Vejle Stadion. Af den årsag er det helt naturligt, og en stor glæde, at vi kan byde det danske kvindelandshold velkommen i Nørreskoven. Vi er opsatte efter at skabe de optimale rammer til nogle forhåbentlig gode danske resultater, fortæller den administrerende direktør.

Billetsalget er startet
Allerede nu kan du sikre dig en plads på Vejle Stadion til de to spændende opgør, der kan blive afgørende i jagten på EM. Billetsalget er åbent på billet.dbu.dk.

Du kan læse mere om fanaktiviteter og finde al information om de to kampe på fordanmark.dk.

Ubesejret mod Spanien og Tjekkiet i Vejle
Kvindelandsholdet har tidligere mødt Spanien to gange på Vejle Stadion med en sejr og en uafgjort til følge. I 1990 vandt Danmark hele 5-0 i EM-kvalifikationen, mens det i 2013 blev 2-2 i en venskabskamp.

Derudover har Kvindelandsholdet spillet mod Tjekkiet i Nørreskoven en enkelt gang, hvor det blev til en dansk 1-0-sejr i 2012 – også i EM-kvalifikationen.